9 Temmuz 2012 Pazartesi

Kedicikler...

    Esasen yoğun bir hafta sonu yaşadım, ev temizliği ve yapılacak başkaca bir sürü şey vardı. Ama onun dışında Güzel İzmir'den dünya tatlısı misafirler var; kız kardeşim, eşi ve minik yeğenim:). Annemle benim evimin arasında mekik dokunan zamanlar... vs.. mutluluk geldi çattı:))  Onlara yoğunlaşacağımdan biraz aralıklı yazma ihtimalim var, olsun, mutlu olmak paha biçilemez ne de olsa fırsat buldukça paylaşımlarımda olacak tabiki.. Ama ondan önce sizleri tanıştırmak istediğim masum, şirin mi şirin canlılar var. Tatlı kedicikler... 


Hemen ilk kareden bahsederek başlayayım, bu solda görmüş olduğunuz kontes henüz yeni anne oldu, apartmanımızın; çardak kısmında kontese bir yer hazırlandı, yavrularını orada büyütmeye çalışıyor. Sağolsun bütün apartman da onları gözetip kolluyor, hatta sabah 5:30  gibi uykusu tutmayan bile yanlarına gidip minik yavruları kontrol ediyormuş:) .. Bunun dışında sürekli apartmanımınız önünde beslediğimiz bir grup kedi var, onlar bu karelerde yoklar, o bir grup kedi daha bizi işten gelirken görmeleriyle etrafımızı sarmaları bir oluyor maskaraların.. Elimizden geldiğince bakmaya, sularını yemeklerini eksik etmemeye çalışıyoruz.
   
  Aslında bu şirineye ben SİNCAP diyordum. Çünkü öyle farklı ve parlak tüyleri ve öyle büyük ihtişamlı bir kuyruğu var ki, sesine gelince hiç kedi sesine benzemiyor, hakikatten çok tuhaf bir de ses tonu var şirinenin.. Annemiz yorgun bu arada uykulu, doğum yaptığından hem yorgun, hem  yeni uykudan uyanmış haliyle çıkmış... bir de rüzgar şu koltuğun naylonunu havalandırınca gözlerini kırpıştırdı.. benim tatlı sincabım...



Bu aşağıdakiler de çalıştığımız yerde de bakabildiğimizce baktığımız çeşitli kedicikler, aslında kendimizce uygun bulduğumuz isimleri var elbette, ama epeyce kalabalıklaştılar, isim bulmakta zorluk yaşıyoruz bazen:)



Besleme doyurma safhalarında dikkat ettiyseniz her biri birbirinden farklı, pek çok yerden geliyorlar, sanırım birbirlerine haber veriyorlar:P)) hastalanınca veterinere götürülenler de var..  Elleri mamaları atarken yakalamışım:) Sosis ve salam en çok sevdikleri, kuru mamalardan pek o kadar aramıyorlar, yiyorlar ama ona göre... suları devamlı kontrol altında;)


Bu minik de sevdiğimiz bir aile dostunun dükkanından.. Neredeyse her yere çantamızda peçeteye sarılmış sosislerle gidiyoruz desek yalan olmaz, özellikle de eşim. Biliyorum bazen biraz tuhaf karşılanıyor ama ne yapalım, onların aç kalmasını istemiyoruz. Karşımıza çıkanları elimizden geldiğince beslemeye çalışıyoruz.


Sosislerimiz taze efendim sosisin üzerindeki beyazlık, peçeteye sardığımızdan oluşan minicik pürtükler.

Peki yaa diğer hayvanlar diyebilirsiniz, evet diğer hayvanlara da aynı özeni göstermeye çalışıyoruz. Köpeklere daha büyük şeyler ısmarlıyoruz, karşımıza nerede çıkarlarsa, ekmek arası döner, tavuk tantuni, vs.. vs.. sosis ve salamlardan da elbette onlar da nasiplerini alıyorlar.
Kuşlara ise özel yiyeceklerimiz oluyor, onlar daha ürkek hayvanlar resimlemek o kadar kolay değil sürekli ağaçların dallarına saklanıyorlar. Bizler kuşların yemeklerini atar atmaz kenara çekiliyoruz bizler gitmedikçe yemiyorlar çekindikleri için bizlere ancak uzaktan izlemek düşüyor, onların sularıyla da ilgileniliyor.
Keza börtü böcük evimizde kesinlikle öldürülmüyor, nazikçe çıkartabilirsek dışarıya davet ediyoruz onları:)))) bu pek kolay olmuyor tabiki bazen hayli uğraştırıcı oluyor ama yumuşak bir şekilde balkona bırakıyoruz, ama çıkmamak ta ısrar varsa biz de daha fazla ısrar etmiyoruz çünkü o zaman da eşim; bırak burası artık onların da evi sayılır diyor:)))  dedim ya mutlu mesut hepsiyle yaşamaya çalışıyoruz, günler böyle geçiyor dostlarım. En kısa sürede yine yazışmak üzere...

9 yorum:

  1. canım hepsi birbirinden tatlı şuan onları mıncıklamak istedim..:))bende hiç ayırt etmeden bütün hayvanları severim canım..geçenlerde eşimle yemek yerken bir kedi geldi yanıma dikti gözlerini bana bakıyor belliki aç nasıl yerdimki tabağımın hepsini ona verdim ben eşiminkilerden atıştırdım..Mutfak camıma gelen kuşlarımda var..kışın ekmek koyuyordum kuslar yiyecek bulamazlar diye öyle bir alışmışlarki hergün saat 11 de geliyorlar ekmek yoksa guguk guguk ötüyorlar bende hemen çıkarıp koyuyorum..
    Allahım hiçbir canlıyı aç susuz bırakmasın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevil'ciğim ne güzel yazmışsın:) ne mutlu sana, çok duygusal bir insan olduğun belli ee yengeç kadını olarak hepsine annelik etmek istiyor olabilirsin;)) hihi:) haklısın, insanın içi durmuyor, keşke herkes senin gösterdiğin duyarlılığı gösterse, henüz inan hiç bilinçlenmeyen insanlar da var... Ne kadar da minnettar kalıyorlar değil mi, saatlerini bilince şaşırmadan gelirler artık;)....

      Sil
  2. canım ceket hakkında mail attım, daha sorun olursa cevaplarım. kedicikler de çok tatlı maşallah, sevgiler... :)

    YanıtlaSil
  3. He he :) Her yerde aynı manzara! Ne güzel!

    Bizim evin mütevazi balkonu başta ikiyken şu anda 25 in üzerinde, (2 yavru; biri nereden geldiyse yeni duhul eden olmak üzere) kediye; 1 sağ ayağı ve sağ kanadı sakat çolak kargaya, 2 adet kumru ailesine hizmet veren su ve mama köşesi oldu.

    Kargamız komik; kedilerin arkasından mama sırasına giriyor (fotograflayacağım birgün) Dikkat ettik diğer kargalar sürekli gagalarken kediler dokunmuyor.

    Köpekçiklerimiz belediye kontrolünde hepsi kulakları damgalı ve kısır ama kedilere sıra gelemedi bir türlü.

    Kod adınızın anlamını sormayacağım tabii yine de benim bildiğim kadarıyla O harfi bolluk ve bereketi çağıran bir enerjiye sahip. O nedenle şirket isimlerinde tercih ediliyor.

    Son cümle; hayvan sevmeyen insan sevmekte zorlanır; empati yeteneği ise güdük kalır.

    Yüreğinize sağlık!

    YanıtlaSil
  4. Nurdan Hanım ne güzel yazmışsınız, ben de aynen sizin gibi düşünüyoruum, küçük minik diye düşünülen mütevazi balkonlarda bile istenirse neler yapılabiliyor, sizin liste giderek kabaracak gibi görünüyor bu arada:) Esasen kargalar kedilerin, özelliklede küçükken, gözlerini oyarlarmış, çok üzülmüştüm Büyükada'da görünce, ilkin inanamadım, her yer bir gözü olmayan kedilerle doluydu hatta bir tanesinin daha yeni olmuştu belli ki yara kabuk tutup yenice kapanmıştı:(.. Ama sizin karga akıllı bıdıklardanmış:) ne iyi, sırasını bekleyip kedilere ilişmemesi güzel:)

    Sizin de yüreğinizin tüm canlılara sevgiyle dolu olduğu belli Nurdan Hanım, bunca tatlı canlıya yüreğinizde bir yer açmışsınız ki balkonunuzda da yerlerini bulmuşlar;) Sizin de ifade ettiğiniz gibi hayvanları sevmeyen, merhamet gösteremeyen kişinin gerçekten de insanlara tahammülü sevgisi az oluyor...

    Hımm bir de şu isim konusu var hikayesini arkadaşıma anlattığımda " Aaa hakikatten bir değil birçok açıdan tam uyuyor" dedi neden bu ismin konduğunu yazsam liste uzar, ama sizin bu konularda da bilginizin olduğu belli:) isim konusundaki bilginizi paylaştığınız için çok teşekkür ederim:) çok incesiniz. Sizi blog vasıtasıyla da olsa tanıdığım için çok mutluyum açıkçası, en içten sevgilerimi iletiyorum.

    YanıtlaSil
  5. canım bir adet mail var mail kutunda... :)

    YanıtlaSil
  6. Ne güzel.. Bu gün ben de annemelre kavuşuyorum.. Havalar ise çok sıcak ne yapacağız böyle çok merak ediyorum..
    kediciklerin keyfine değecek yok maşallah.. benim için de mıncıkla lütfen.. (^_^)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook sağolun, ne mutlu size de kavuşmalar her zaman güzel;) ayrılıklar olmasa...

      Evet havalar çok sıcak olmaya başladı yavrucakların sularına daha da bir dikkat etmek lazım:) sevgilerimle TATLI CADI..

      Sil