5 Eylül 2013 Perşembe

Evde Saç Renklendirme


Merhaba,
Saç konusunda çok sık değişiklik yapan biri değilim aslında ama yaklaşık 11 senedir hep aynı rengi kullanıyorum "Koyu Kahve". Altı ayda bir saç boyarım, yani boyardım ama son zamanlarda saçlarımda hep bir değişiklik yapma isteği içinde buluyordum kendimi. Bu 11 sene içinde yalnızca iki kez renk değiştirdim, bir kere "Küllü Kumral" ki çok sevdiğim bir renktir, özellikle miniklerin saç rengini ona benzetirim. Bir kere de oldukça yoğun kırmızı bir kızıl, ama kısa sürdü hemen yine koyu kahveye dönüş yaptım; çünkü kendi saç rengim zaten bu renk.
 
Ancak dediğim gibi durdurulamaz bir değişiklik isteği içinde kuaföre gitmek yerine kendi saç rengimi kendim değiştirme isteğindeydim. (Kuaförüm saçımı tam 1 saatte kesiyor, boya da işin içine girince hele de böyle karışık işlemde oradan ne kadar zamanda çıkardım bilemiyorum!. Eksik olmasın çok güzel kesiyor ama fazla özenmesinden olsa gerek o masadan kalkmak bazen bende asır geçmiş hissi uyandıyor!)
 
Neyse ilk  renklendirme denememi  kendimi durduramayarak 12 Mayıs'ta yapmıştım, netice güzel olunca, yeniden yapmak istedim. Geçmişte kuzenimin kızının saçını da çok kesmişliğim vardır, onlar da bana cesaret verdi sanırım.
 
 
İşte 26 Ağustos günü  yeniden gerçekleştirdiğim saç renklendirme işlemim...
 
En altta ise benzer uygulamaya ait bir de video var.
 
  Açma işlemi için yoğun bir açma yapmayacaksanız hazır minik toz paketlerden 1 tanesi yeter diye düşünüyorum, ancak benim gibi tedbiri seven biriyseniz, iki paket almanızda fayda var. Ardından yukarıda da gördüğünüz gibi Oksidan kreme ihtiyacınız olacak, ikisini karıştırdığınızda kıvamın çok sıvı olmaması için kremi yavaş yavaş uygulama kabına döküp fırçayla sürekli karıştırınız.
 
 
  Saçı renklendirmek amacındaysak öncelikle saçımızın rengini açmamız gerekiyor. Dolayısıyla saçlar boyalı olsun ya da olmasın bu işlem gerekiyor. Boyalı saç açılıyor açılmasına ancak elbette alınan netice boyanın başladığı ve bittiği noktalarda farklı neticeler verebilir, eskiden boyanmış kısmın bittiği noktadan başladım (yani tamamiyle boyanmış kısmı yeniden açmak olacaktı bu)  ve özellikle uçlara daha yoğun uyguladım. Öncelikle hazır röfle setlerinden alırsanız içinde de açma amaçlı bir toz bulunuyor. Açma işlemi bir boyama işlemi değil çünkü..
 
 
Ben renklendirme işlemi yapacağım için öncelikle açılan kısımlarla birlikte saçın tamamını "Açık Viyole" rengine boyamak için o renk seçtim. Ardından yaptığım uygulamayı beğenmeme ihtimalime karşı ise "Koyu Kahve" seçtim. Çünkü bu saçımın kendi rengi zaten..
 

 
Saçımıza bir saç bonesi ya da çok uzun ise saçlarımız herhangi bir naylon poşet geçirebiliriz. Hazır röfle setlerinin içinde bu bonelerden var.

 
   Saçlarımızı  bir tığ yardımıyla ben gelişi güzel minik tutamlar çekerek ayırdım. Yuvarlak halka içinde görülen açılmış kısımlar 12 Mayıs tarihinde açtığım yerlerden denk gelmiş. Aşağı yukarı böyle olacak diğer yerler de..
 
   Boyanmış şekliyle fotoğraf çekmeyi unutsam da Mavi toz karışımını saçımda 35 -40 dakika kadar tuttum. Saçınıza bu karışımı uyguladığınızda zaten ne kadar ton açıldığını saçlar açıkta kalacağı için rahatça görebilirsiniz. Saçlarınız çok hasassa uygulama süresini daha kısa da tutabilirsiniz. Saçın açıldığına emin olduktan sonra hızla yalnızca açılan yerleri saç bonesi başımdayken yıkadım ve boneyi çıkardım ardından, hafif kurulayıp açık viyole rengine saçın tamamını boyadım..  Tüm bu işlemlerden sonra yoğun bir bakım kremi uyguluyorum, normalde de keratin değeri çok yüksek krem ve şampuanlar kullandığım için bir sorunla karşılaşmadım.  Sonuç aşağıdaki gibi oldu..



Benim dalgalı ve kabarık saçlarım.... 



Işıktan çok yansıyor mu bilmiyorum  ama arka kısımdakiler de en az öndekiler kadar güzel görünüyordu.





 
 
  Son fotoğrafımı arkadaşım tam konuşmak üzereyken çekmiş, fotoğraflar bu kadar ...
 
 
 
Aşağıdaki video ise benzer bir uygulamaya ait, denemek isteyenlere yol gösterici olabilir. Ben çok açıklayıcı buldum..
   
 

 
 
 
Sevgiler...

40 yorum:

  1. Süper! Renkler çok uyumlu olmuş ve çok yakışmış. Ev ortamında iyi başarmışsın vallahi :)

    Güle güle kullan canım, çok beğendim.

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. Nasıl bir güzel olmuş bayıldım.. Ben yıllar yılı evde saçlarımı kendim boyayıp kendi saçlarıöı her türlü kesen biriyim.. Kuaförlerde oturmanın ciddi zaman kaybı olduğunu düşünüyorum..
    fakat bu şekilde balyaj hiç denemedim vallahi bravo.. Beceriklisiniz benim çok hoşuma gitti. Ben de yaklaşık 1 ay içinde saçlarımın rengini değiştireceğim.. Bakalım benimkiler de sizinkiler gibi olacak mı..:)
    Çok güzel olmuş cidden..:))
    Selam ve sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiniz mi gerçekten, çok mutlu oldum, şahsen ben beğendim ama tabiki herkesin düşüncesi farklı olabilir. Evet kuaförlerde gerçekten çok uzun zamanlar geçirilebilir, her zaman olmasa da bu seferlik yapıyorum, sonrasında işler değişebilir;))

      Ben de merak ettim sizinkini, görürüz hep birlikte, sevgiler.

      Sil
  3. Harika olmuş, güle güle kullanın:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Bahar Hanım, beğenmenize sevindim, çok teşekkür ederim:) sevgiler.

      Sil
  4. ellerine sağlık melekyüzlü arkadaşım
    ii günlerde kullan yeni saçını
    ben cesaret edemezdim biliyorum ama görünce bir gaza geldim sanki :)
    bir arkadaşıma kızıl tonda paket yapmıştım
    bone daha zor galiba
    ayrıca çok güzel görünüyorsun canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Tülay'cığım beğenmene sevindim canım, evet herkes birbirine biraz gaz veriyor galiba tabiri caizse.. Sen de iyi kötü tecrübe kazanmışsın bencede;) eminim güzel olmuştur;) sevgiler canım.

      Sil
  5. Çoook şahane olmuşsun ve olmuş saçların :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, beğenmeniz beni mutlu etti, sevgiler:).

      Sil
  6. Çok güzel olmuş Handan'cığım güle güle kullan, evde yıllarca ben de kendi saçımı beyazlar çıktıkça kendim boyadım, rahmetli annemin saçlarını hep ben boyardım o yüzden alışkındım kendi saçlarımı da yıllarca boyadım ama artık zor geliyor, gözlük kullanınca daha da zorlaştı, üstelik boya kokusu Bücürük'ü - aslında tüm kedileri- zehirlediğinden banyoda yapmak zorundayım çok zor oluyor hele arkaları hiç göremiyorum...şu anda saçlarım bembeyaz pamuk nine gibiyim:))
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjde Hanım, sizi çok iyi anlıyorum. Belli bir zaman sonra uğraşamayabileceğimi ben de düşünüyorum, şimdi hevese geldim sanırım, belli bir zaman sonra işler değişebilir. Estağfurullah, her halinizle güzelsiniz bence, güzellik bakan gözde gerçekten. Sevgiler benden de..;)

      Sil
  7. Ellerine sağlık. Hoş duruyor. Saç için sana mı gelsek ne?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Suhuba; çok tatlısın, beğenmene sevindim, gelin tabi neden olmasın;) keşke yakın olsak yapardık birşeyler:) Sevgiler canım.

      Sil
  8. Tamam Handancığım her ay Eskişehirdeyim,yandın sen :)
    Maşallah sana ne kadar güzelsin sen ya,bakmaya doyamıyorum sana. Saçların hele...
    Canımsın sen benim,öpüyorum güzel yanaklarından !

    YanıtlaSil
  9. Aman Allah'ım harika olmuş yaaaa!!! vallahi bravo 40 yıllık kuaförlere taş çıkarmanı mı söylesem bu havanı güzelliğini mi bilemedim... Güzelliğini herkesin yakından görmesine izin vererek de süper bişey yaptın:))) ışıltıların harika parlıyor ve güzelliğine de güzellik katıyor. Valla çok beğendi çok etkilendim.
    Hem yetenek hem güzellik maaşallah nazar değmesin diyeyim:)))
    sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Headerinı değiştirmişsin.Bu arada saçlar konuşuyor:))ÇOOOOOK Beğendim.Güle güle kullan.

    YanıtlaSil
  11. Selam bloğunuza ilk gelişim :) Evde röfle yapmaya hiç cesaret edememişimdir :) ama anlatım güzel :) teşekkürler paylaşım için. Takibe aldım sizi bende beklerim bloğuma --> http://basibaglikiz.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  12. colette; Başımın üstünde yeriniz var, keşeee gelseniz beklerim gerçekten:)) Güzel sözlerin için çok teşekkür ederim Nilgün Abla'cığım, sevgiler:)

    Melislicious; Melis'ciğim beğendin demek, yok vallahi attım tuttum birşeyler olduğu kadar ışıltılar hoşuma gitti, düzenli düzensi önemli değil;)) ben böyle sevdim. Güzel sözlerin için teşekkürler, yok o kadar yetenekli olduğumu sanmıyorum, blog camiasında gerçekten çok hamarat arkadaşlarımız var. Sevgiler canım.

    bahçeperisi; Evet aynen öyle oldu, saçları beğenmenize çok sevindim Safiye hanım, sevgiler:)

    melek inan; bloğumu görüp ulaşmanıza sevindim, Evet benimki de bir cesaret işte:P) teşekkürler ben de ziyarete gelirim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Canım harika olmuş yaa güle güle kullan..Kuaför sevmeyen tek bayan benim diye düşünüyordum :) Çok yoruyor beni kuaför salonları nedense ..herkes yenilenmek için gider ben tam tersi piskolojiyle dönüyorum..O yüzden mümkün olduğunca elimden geldiğince ihtiyaçlarımı evde karşılamaya çalışıyorum..

    Fikir güzel bende denesemmi :))

    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  14. Öncelikle cesaretine hayran kaldım canım,bende düz renk boyuyorum fakat açma işlemine hiç cesaret edemedim.
    Seni görünce denesem mi acaba die düşünmedim değil :)
    İnanki harika olmuş ışıltılar saçına ayrı bir hava katmış.
    Güle güle kullan canım.
    Sevgiler....

    YanıtlaSil
  15. kuaförelerden saçı yanan (dili demiyrum ama :PP)bana böyle bir set alıp yapmam lazım .çok hoş olmuş begendim rengini .güle güle kullan :)darısı başıma

    YanıtlaSil
  16. Sinem; çok teşekkürler.

    nuryyl; sevgili Nur bir anda geldi gelenler desem daha doğru olacak:))

    Arda Boran; çok teşekkür ederim.

    dikisdersi; Sevgili Çiğdem Hanım, çok teşekkürler beğenmenize sevindim. Bilmiyorum işte bir cesaretle atıldım, olduysa ne mutlu:) yapmak lazım böyle arada;))) değişiklik iyi geldi, sevgiler:).

    YanıtlaSil
  17. çok hoş olmuş :) çok yakışmış...

    YanıtlaSil
  18. saçlarınız harika olmuş çok begendım size de çok yakışmış tam benim istediğim renk ama bende buna cesaret edemiyorum güle güle kullanın sevgiler :))

    YanıtlaSil
  19. Saçlar yapoldı geziliyor postlar yazılmıyor ?????

    YanıtlaSil
  20. resim defterim; çok teşekkürler,

    Ahşap zamanı, Çok teşekkür ederim, sağ olun. Benden de sevgiler..

    suhuba; Sevgili Suhuba; yok vallahi yapıyorum birşeyler:))))) Çok güldürdün beni güzel arkadaşım;) ama çalışınca ancak oluyor ve ne yazık ki;)) Ancak yayın yapılıyor, dur şimdi çok heveslendirdin ben bir yayın gireyim, boş kalmasın;) Sevgiler canım:).

    YanıtlaSil
  21. Saçlar süper olmuş bence, her şeyin ayarı yerli yerinde, çok zevkli ve güzel birisin. Kuaförde geçirilen uzun saatler bana da pek hitap etmiyor. Kuaförümüz ne kadar kibar, güler yüzlü, ikramlarıyla hoş sohbetiyle misafirperver olsa da belli bir süreden sonra bekleyemiyoruz.

    YanıtlaSil
  22. çook hoş olmuş bence saçlarınız çok güzel :) bu arada blogmda bi çekiliş var beklerim :)

    YanıtlaSil
  23. Harika oldu!

    www.missysworld.com

    YanıtlaSil
  24. canımmm harika olmuş saçların bayıldım ..benim saçlarım düz olduğu için dalgalı ve kıvırcık saçlara özellikle bir hayranlığım vardır..:))bende 3 senedir kendi saç rengimi kullanıyorum ama boyamıyorum kendi haline bıraktım..ondan önce kuaförden çıkmıyordum röfleliydi hep saçlarım..sürekli dip için kuaföre taşınmaktan yorulunca ve orda geçirilen süreden sıkılmaya başlayınca, bıraktım saçlarımı kendi haline..aslında bende aralara biraz ışıltılar attırsammı diyorum hatta eski sarı halimide özlüyorum ama sonra vazgeciyorum sarı saç zor:))saçının kesimide rengide sana çok yakışmış canım ..saçlarının yeni halini güle güle kullan ..
    sevgiler öpücükler canım handanım..

    YanıtlaSil
  25. nasıl cesaret bravo ben de bloguma beklıyorum mutlaka
    :)

    YanıtlaSil
  26. Işıl ışıl olmuş saçların. Ben de saçlarımı evde boyuyorum. Böyle bir saçı kuaförde yaptırsan 150 tl'den aşağı çıkamazsın. Çok güzel boyamışsın ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  27. Ay ne güzel olmuş.Bayıldım

    YanıtlaSil
  28. Büşra Kahveci; Çok teşekkürler:)

    Renkli Masallar; güzel sözlerinize çok teşekkür ederim, beğenmenize sevindim, uzun süren saatler iş ne kadar özenilirse de insanı bunaltabiliyor çok haklısınız..:)

    Eda Özer; Çok teşekkürler, geleyim:).

    Missy; teşekkürler.

    Sevil Aslan; beğenmene sevindim. Sevil'ciğim ben de boyamayacağım ama arka taraflarda beyazlar var ben görmediğim sürece mesele yok :)))))) ama arada görünüyordur düşüncesiyle boyamaktayım:P)))!!!
    Çok haklısın, en son çok yakın bir arkadaşım 4 saatten fazla zamanını kuaförde geçirince, YOK ARTIK dedim.. Hiç istemedim gitmeyi.. Çok teşekkürler güzel sözlerin için canım arkadaşım, sevgiler benden de..

    Sema Arabol; Sema hanım, vallahi ilkini atlatınca arkası geliyor;))

    Shelby; Seher'ciğim beğenmene çok sevindim, oldu birşeyler artık, ışıltı geldi saçlarıma gerçekten;) Sevgiler canım.

    cingifilli; beğenmenize çok sevindim, sevgiler:).

    YanıtlaSil
  29. wuuhuuuuuu
    harika yaa süper olmuşş
    saçlarının bu formu da ayrıca çok güzel canım

    YanıtlaSil
  30. nefıs olmus cok begendım canımm ellerıne saglık ayrıca dalgalı saca bayılıyorum ben

    YanıtlaSil