11 Eylül 2013 Çarşamba

Kareli Kumaş, Pilili Etek

  
   Merhaba kareli kumaştan pilili bir etek çalıştım, çok uğraştırıcı bir çalışma  yoğun anlatımlarla da sizleri yormak istemiyorum, zira ben tek tek pilileriyle hayli uğraştım. Sonuç hoş oldu benim için. Malum pilili etekler çok fazla tercih edilmiyor hem bir parça kişiyi (üst üste katlarından dolayı) kilolu gösteriyor hissi uyandırıyor, hem de dikişi bitse bile her seferinde ütülerken tek tek iğnelemek durumunda kalmanız da gerekiyor görüntünün güzelliği açısından. 
 
 
 
 
Kıyafetimi tamamlayan harika kolye Melis'in bir çalışması (Melislicious). Tam da bunun için yapılmış sanki. Renkler çok uydu.
 
 
 
Gelelim yüzeysel de olsa anlatıma; Basen ölçünüze 2 ekliyor ve onun iki katını alıyorsunuz kumaş için. Yani diyelim basen ölçünüz 90 + 2 = 92
92 x 2 = 184 cm kumaşınızın olması gereken ölçüsü.
 
Pili genişliğim 5 cm, pili derinliğini ise 3 cm aldım (pili derinliği içeride kalan kısım oluyor). Pililerinizi iğnelerle ayarladıktan sonra kalça düşüklüğüne kadar iğnelerle belirlenen  (sarı renk belirtilen;  yanlamasına iğne takılmış bölüm) alana kadar dıştan dikişimizi atıyoruz, bu pililerin açılmamasını sağlıyor. İçeriden iplerimizi düğümleyelim açılmaması için.
 
 



 
   Bele yakın açılı (yani daraltılmış kısımlar yukarıda da yazdığım gibi eteğinizin üzerinize düzgün oturmasını sağlıyor. Yani pens görevinde.  Etek boyu size kalmış. Ben etek boyuna hep son dakika karar veririm. Diz altı olmasını istedim. Bu desen ve model yapısına daha çok uydu diye düşünüyorum. Dilerim yapmak isteyen arkadaşlar için cesaret verici olur. Yaz bitmeden bir etek dikişi gerekliydi, severek giyiyorum.
 
 
 Herkese sevgiler.
 
 
 
 
 

39 yorum:

  1. çok güzel olmuş canım güle güle giyin.
    bende yapmak istiyorum ceasarer yokkk...

    YanıtlaSil
  2. bence çok hoş olmuş ellerine sağlık güle güle giy... Ayrıca sana da çok yakışmış :)

    YanıtlaSil
  3. Süper olmuş :) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Canım ne kadar şık olmuş etek, sen de çok güzel görünüyorsun. Ben plili etekleri çok beğeniyorum asla cesaret edemem giymeye. Sana çok yakışmış. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  5. inanılmaz şık olmuş, emeğine sağlık :))

    YanıtlaSil
  6. sen zaten incecik olduğun için cnm sende kilolu göstermesi gibi bir durum söz konusun bile olmamış:))) yakından gördüğüm için seni rahatlıla söyleyebiliyorum bunu... Eteğe gelince süper, kumaşıyla modeliyle ve ben dikiş işinden anlamam ama bunu çok usta insanların dikebileceğini biliyorum.... Kolye de güzel ve zevkli sahibini kendi kendine bulmuş işte ben bişey yapmadım:P
    jean mıntla bu tarz bir eteği kombinleme fikrin ise muhteşem, harika görünüyorsun bakmaya doyamadım ben fotolarına:)))
    sevgiler öpüyorum çok !

    YanıtlaSil
  7. İnanın ne kadar zarifsiniz..
    Eteğiniz de süper ve biliyorum pilili etek hem giymesi hem dikmesi çok zor..
    Ama inanın çok çok şık duruyorsunuz ben çok beğendim ellerinize sağlık diliyorum..:))

    YanıtlaSil
  8. Yanıtlar
    1. Kerime Günaydın; çok teşekkür ederim, biraz cesaret bazen zaman alabilir, önemli değil;) sevgiler.

      tokideki ses; çok teşekkür ederim, sağ olun:)

      resim defterimm; çok teşekkürler,

      Shelby; Seher'ciğim beğenmene çok sevindim canım, çok teşekkürler. Sevgiler benden de..

      ANTİGONE; çok teşekkür ederim:) sağ olun, sevgiler.

      Melisliscious; Melis'ciğim, evet kameralar sanki biraz kilolu gösteriyor değilse o kadar yokum:) Eteği beğenmene çok sevindim canım, hakikatten kolye bu eteği bekliyormuş;)) Çok teşekkürler güzel emeklerin için. Sevgiler benden de..

      Sil
  9. Handancığım kareli etek dikmek pek zordur bilirim. Nereden bilirim ? Annem Pratik kız Sanat Okulu dikiş kısmını bitirmiş -ama dikişi hiç sevmezdi-. Evleninceye kadar tüm giysilerimi hatta nişanlığımı annem dikmiştir.

    Neyse ben o zamanlar incecik bir genç kızım ,belim de kalçama oranla haddinden ince ve her ne demekse bel kısmım çukur. Annemin canı çıkardı vücuduma oturtacağım diye. Bir de hem pileli hem kareli,kat kat zor işi başarmışsın.

    Ellerine sağlık canım benim.

    Ütü işi hep benimdi ve ben pileli eteği önce ince ince teğeller sonra ütülerdim. Bu da bir yöntem işte :)

    Yine yazmadan geçemeyeceğim,maşallah -kırk bir kere hem de- o kadar güzelsin ki ne giysen çok güzel taşıyorsun. Öpüvermek geldi içimden o güzel yüzünü. Sevgiyle kal ,daima...

    YanıtlaSil
  10. Yıllar önce böyle bir etek bende dikmiştim o kadar zorlandımki diktiğim ilk ve son etek oldu.Çok güzel dikmişsiniz,sizede çok yakışmış ellerinize sağlık.Kolyede çok şık iyi günlerde kullanın.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  11. handancım kilolu gözükmemek için ben belden kalçaya kadar düz parça koymuş
    pileleri kalçadan itibaren yerleştirmiştim
    ekose kumaştandı ve ben o eteğimi çok seviyordum
    pileli etek zor biliyorum ama havasıda ayrı bence
    aynı sendede gözüktüğü gibi canım
    harika görünüyorsun
    ii günlerde giy canım

    YanıtlaSil
  12. Ama çok başarılı bir çalışma olmuş yine, emeklerine değmiş, güle güle kullan..

    YanıtlaSil
  13. Yetenek ya!Hayranım!

    YanıtlaSil
  14. Güzeeel:D Çok güzel ve profesyonel görünüyor etek! Harikasın...

    YanıtlaSil
  15. Maşallah, güzellik var maharet var tatlı dil var...say say bitmez.

    Handan'cığım, pilili etek dikmek herkesin harcı değildir. Hem iyi hesap hem çok sabır ister. Yapılışını çok açıklayıcı anlatmışsın, azmeden bu anlatımla çok rahat böyle bir etek dikebilir. Sonuç da çok başarılı olmuş. İncecik olunca kilolu görünme sorunun da yok maşallah. Montunla, kolyenle, çanta ve ayakkabılarla her şey tam bir uyum içinde, harika görünüyorsun canım.

    En içten sevgilerimle, annene de çok selamlar...

    YanıtlaSil
  16. Etek cok basarili zaten ama kombini cok beğendim ben.Kot mont ve kolye favorim .tebrikler ❤

    YanıtlaSil
  17. Bir kere çok güzel dikmişsiniz, ikincisi kalıp gibi de ütülemişsiniz. Üstünüzde harika duruyor, çok yakışmış ve hiç te kilolu göstermemiş. Çok çok beğendim, hem kumaşı , hem dikişinizi, hem eteğin duruşunu, İki sene kadar önce ben de dikmiştim pileli etek , o yüzden biliyorum ne kadar zor olduğunu.güzel günlerde giyin salının :)

    YanıtlaSil
  18. bence hiç kilolu göstermemiş, kombinde çok hoş olmuş güle güle giyin...

    YanıtlaSil
  19. Yanıtlar
    1. coletté: Nilgün Abla'cığım Annenizin dikişle ilgilendiğini bilmiyordum. Benim de annem ve teyzem bu konuda çok faallerdir. Ama annem benim dikişle ilgilenmemi hiç istemiyor, gözlerini yorma diye. Eminim çok yakışıyordur o zamanlar da o tatlı giysiler, Annelerimizin yaptıkları bizler için hepsinden değerli.. çok çok teşekkürler güzel sözlerine, ben de seni uzaktan kucaklıyorum, İzmir'e gelirsem, yüz yüze de sarılırız inşallah:) Sevgiler..

      Mehtap Kaya; evet zor olduğu için biraz sıkıyor açıkçası:) Yaz bitmeden bir etek yapmak istedim ben de. Beğenmenize çok sevindim. Kolye de sanki bu giysiler için hazırlanmış değil mi ben de çok beğendim, Sevgiler.

      Tulay Demirbaş; Tülay'cığım sen de de çok cevher var bence ama ortaya çıkartmıyorsun bir türlü, evet söylediğin tarz da pileli etek dikmek için farklı bir yöntem ve tasarım açısından da hoş oluyor, tahmin ettim bahsettiğin modeli;) Sevgiler canım.

      Elift; Elif Hanım, beğenmenize çok sevindim, çok teşekkürler.

      Sinem; Sevgili Sinem, yetenekten ziyade yazın başından beri yapmak istediğim etek projesini gerçekleştirmek:P biraz geç kaldım ama olsun;)) teşekkürler.

      Suzy Lilibebek ;Beğenmene sevindim canım, yazı etek dikmeden geçirmeyeyim dedim, Nihayetinde bir şey çıktı ortaya, Sevgiler:).

      NOWACRAFT; Beğenmenize çok sevindim, ayrıca güzel sözleriniz için de çok teşekkür ederim ;) Anneme selamınızı ileteceğim..:) Sevgiler benden de...

      Nilgün Sözveren; Kombini beğenmenize sevindim ben de;) çok çok teşekkürler.

      serpil: Serpil Hanım, çok teşekkür ederim. Güzel sözleriniz mutlu etti, hakikatten biraz uğraştırıcı bir çalışma oldu ama bu kumaşa ancak Pililiyi yakıştırmıştım, hiç de fena durmadı sanki;)) sevgiler.

      Hande A.E: çok teşekkürler:).

      Sil
  20. Valla hem kareli hem de çok şık.Kendine yakıştırmışsın.Cesaretinden dolayı da kutluyorum.Ben enine çizgili bile giymiyorum!Şaşırtıcı .Çok hoşuma gitti.Güle güle giy.

    YanıtlaSil
  21. amanııın hem kareli hem pilili olunca iki kere zor işi başarmışsın, hem de en güzelinden, pek te yakışmış hani :)
    Yıkamadan önce etek ucundan pilileri teğelle, öyle yıka, ütülerken iğnelemene gerek kalmaz :)

    YanıtlaSil
  22. Her zamanki gibi yapmış yakıştırmış ve giymişsiniz:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  23. Handan'cığım eline sağlık çok güzel olmuş, kolye de hakikaten tam bu kıyafet için özel yapılmış gibi, güle güle giy ve kullan canım...plili etekler benim çocukluğumda çok modaydı şimdilerde pek yapmıyorlar sanırım dikişinin senin de belirttiğin gibi zor olması...
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  24. bütün uğraşınıza değmiş, kesinlikle çok şık ve havalı duruyor. İyi günlerde giyinin :)

    YanıtlaSil
  25. Çok güzel olmuş canım ellerine sağlık..Sanada çok yakışmış hani :)) Güle güle giy ..

    YanıtlaSil
  26. çok çok güzel olmuş ve çok yakışmış güzel günlerde giy.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  27. Canım kombin tek kelimeyle harika olmuş,herşey uyum içersinde.
    Bu etekle uğraşmak eminim kolay değildir,çok başarılı olmuş ellerine sağlık.
    Bu arada seni hiiç kilolu falan göstermemiş gayet formundasın canım çok öpüyorum.

    YanıtlaSil
  28. Etek gerçekten çok güzel olmuş ve sizde de harika durmuş. Emeğinize, ellerinize sağlık.
    Maşallah:)
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  29. eteğinize bayıldım. Çok da yakışmış.. melisious ın kolyesi de süper.Hepinizin eline sağlık:)) Güle güle giyin:)

    YanıtlaSil
  30. Great casual look, dear!

    http://beautyfollower.blogspot.gr/

    YanıtlaSil
  31. yuhhh kızım tek tek nasıl uğraştın bununlaa
    wallahi helal olsun
    bunların hazır yapılmışı satılıyordu bir ara
    halaa var mı bilmiyorum, ama senin kumaşa çok yakışmış
    piliseye ben bayılıyorum yaa, alt taraf benim malum biliyorsunn :D
    ama çok seviyorum napayımm

    YanıtlaSil
  32. Yanıtlar
    1. Değerli yorumlarınız için çok teşekkürler arkadaşlar.

      Sil
  33. ya bende dıkıs dıkmek ıstıyorum gordukce bayılıyorum ama hala basına oturamadım makınenenn:) ellerıne saglık ben cokkkk begendım etegınııı ve senııııııııııııııı

    YanıtlaSil
  34. Das ist ein schöner Rock! Toller Post :-)
    Danke Dir für deinen lieben Kommentar und
    fürs folgen!

    xoxo Kira

    YanıtlaSil