6 Kasım 2013 Çarşamba

Kolay Projeden Başlamak - Eski Kot Pantolondan Etek Yapımı 2

   Evdeki kotlarla neler yapsam diye düşünüyordum biliyorsunuz bir yığın kot pantolon vardı. Ben de diğerleriyle ne yapsam diye düşünürken; en basitinden başlayarak daha önce de yaptığım gibi, kot pantolondan etek yaptım. Yalnız bunun diğerinden farkı araya ek bir üçgen  kullanmamam oldu. Çünkü modelin bacak kısmı  oldukça boldu zaten.

     Böylece kotlardan yapmak istediğim fikirlerin en  kolayından başlamış oldum. Diğerlerinde öyle ağır modeller olur mu bilmiyorum ama, başka kumaşlarla da karıştırarak basit gibi görünse de değerlendirme amaçlı olacak çalışmalardan oluşacak büyük ihtimalle.. Ben bu çalışmayı kendi adıma sevdim ve işe gelirken de hemen giydim.

   Bu çalışmalara başlamadan önce basen ölçünüzü mutlaka alınız. Kesilip dikildikten sonra kalacak ölçüyü baştan hesap etmeye çalışınız. Neticede dikiş paylarından sonra içine rahat girebileceğiniz bir kumaş miktarı kalmış olmalı, aksi takdirde orta kısmına ek üçgen bir parça eklemeniz gerekebilir. Yukarıda belirttiğim  çalışma ona bir örnek zaten.


 
1- Etek boyuna karar verip içe kıvırma payınızı da dikkate alarak bacak boyundan kesiyoruz.
2- Bacağın iç dikişlerini söküyoruz.
 
 
 
Bacağın iç dikişlerinin tamamını ağ kısmına kadar söktükten sonra yere yatırıyoruz. sol üstte gördüğünüz gibi katlayınca ön ve arka duruş bu şekilde olacak.
 
3- Yukarıda da gördüğünüz gibi bacağın iç kısmını saran fazlalık bölümleri kesiyoruz.
 
 
 
4- Fazlalıklar kesildikten sonra yukarıda da gördüğünüz işaretli kısmı kemer bölümüne kadar söküyoruz.
 

 
5- Kemer kısmına kadar sökülmüş olan bölümde yine de içte yamuk duran fazlalıklar varsa kesiyor ve teyellemek üzere içe kıvırıyoruz. Tüm bu işlemler bittikten sonra arka kısma yine işaretli bölüm boyunca dikiş atıyoruz. Arka bölüm tamamlanıyor.
 




   Ön kısmı da fermuar noktasına kadar zaten cetvelle işaretleyip fazlalıkları kesmiştik hatırlarsanız ve beyaz çizgili bölüm boyunca da içten dikiş atıyoruz. Ben spor dikiş atmadım arkaya veya öne, cepleri yeterince süslü zaten. Ön kısma rahat hareket edebilmek için yırtmaç yaptım ve dikiş bitmiş oldu. İç kısımlarına atmaması için overlok ya da zigzag dikiş yapmayı unutmayalım. Böylece eteğimiz hazır.
 


 
İşe gelirken de hemen giydim ve aceleyle de olsa fotoğraf çektirdim.
 
 


 
   Pantolon aslında eski bir İngiliz markası, yurt dışından.  Kalıplarını çok beğendiğim  eski kotlarım da var yurt dışından, onları henüz paylaşmadım, farklı kesimlere sahip ve vücutla mükemmel uyumlu parçalardı. Bir ara kalıp çeşitliliği olsun diye paylaşırım onları da. Onları atmaya ve farklı bir şey yapmaya kıyamıyorum çünkü elimde ilginç  kalıplar bulunsun istiyorum.
 
 
 
 
Son bahar gelse de güneş kendini gösterirken çekim yapmakta fayda var.
 
Sevgiler.
 

39 yorum:

  1. oooooooooooo çok güzel olduuuu :) güle güle giymeler

    YanıtlaSil
  2. wowwwwwwwwwwwwww!!!!!! gözlerimi alamıyorum senden harikasın, nasıl güzel durmuş maaşallah taş gibisin demek istiyorum izninle:))))
    Pantolondan böyle güzel bir etek yapmış olman yeterince inanılmazken bir de karşımda böyle güzel bir manken görünce ellerim dolandı yazarken! kendini bizden mahrum bırakma, hadi ben aynı şehirdeyim zaten görüyorum senin güzelliğini yakından ama göremeyen, uzaktakiler de görmeliler:)
    bir de eteğin o nakış detayı muhteşemmiş, yani o pantolon etek için de çok iyi bir seçim olmuş bu detayıyla!
    öpüyorum çok seni, ellerine, pozlarına sağlık:)))

    YanıtlaSil
  3. Ben de yapmıştım pantolondan etek ama arka kısmındaki fazlalığı kesmek gerektiğini bilmiyordum.Sizinki çok güzel durmuş.Mutlu günlerde giyin.

    YanıtlaSil
  4. Çok yakışmış canım !
    Hem eline sağlık hem de düşünüp uygulayan fikrine...

    YanıtlaSil
  5. Güzel proje olmuş, güle güle giy arkadaşım. Ben eski kotlarla yapılmış kırkyamalar gördüm internette. Sen de görmüşsündür. En çok berjer, tekli koltuk veya üçlü koltuk minderi kaplamalarını beğendim ama bunun için tüm takımın da uygun kumaşlarla kombin yapılması gerekeceğinden, lüzumundan fazla bir çaba olur gibime geliyor. Bir de genç bir çiftin spor oturma grubuna uysun diye, yine kırkyama kotlarla halı yapılmıştı. Hakikaten süperdi. Bu kadar radikal olabilir misin:)) Aslında ben olabilirim. Ama eşim olamaz galiba. Gerçi böyle iddiasızmış gibi durup iddialı bağıran projeler de göz mü yorar acaba? O zaman her sene dekorasyon değiştirebilen, ağzında gümüş kaşıkla doğmuş, şanslı azınlığa mı bırakalım bu işi:))

    YanıtlaSil
  6. Mükemmeeel olmuş , ne diyim , harika iş, tebrikler , ben de deneyeceğim , selamlar..

    YanıtlaSil
  7. Harika olmuş, izniniz olursa pinterest arşivime pinleyebilir miyim? Güle güle giyin:)

    YanıtlaSil
  8. Vaav...süper...güle güle giyin..

    YanıtlaSil
  9. wawww çok şık olmuş ne güzel böyle değerlendirmek

    YanıtlaSil
  10. Harika olmuş çok da yakışmış. Güle güle giy canım :)

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel olmuş yaaa, gerçekten:)))

    YanıtlaSil
  12. harika olmusss güle güle giy valla : )

    YanıtlaSil
  13. Cok sahane olmus, degerlendirmek herzaman iyidir. Bende bir model gormustum (nerde gordugumu hatirlamiyorum ama) hatta esimin kotundan dikis makinama ortu diktim:) Sahane etek olur, bulur bulmaz linkini yollayacagim sana, belki yaparsin o modelden de...

    YanıtlaSil
  14. Süper olmuş hem de çok yakışmış....
    Cepleri özellikle çok beğendim.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  15. http://www.elisicalismalari.com/2013/07/pantolondan-etek-yapimi.html
    Buldum linki. Belki begenirsin :))

    YanıtlaSil
  16. Normal kot etek olmuş. Çok hoş ve yakışmışta. İşte dönüşüm.. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  17. ÇOK GÜZEL OLMUŞ ELİNE SAĞLIK. GÜ<ZEL GÜNLERDE KULLAN İNŞALLAH

    YanıtlaSil
  18. Pantolondan eteğe dönüştürmeyi görmüştüm ama sizinki kadar düzgün duranı görmedim :) Süper olmuş.Pantolondan dönme olduğu hiç belli değil valla :)) Ellerinize sağlık . Benimde pantalonum çook ama zaten beline sığabilsem pantolon olarak giymeye devam edeceğim .Ama sığamadığım için hiç bişey yapamıyorum. Diğer kotlarla yapacaklarınızı merakla bekliyorum :) SEvgiler

    YanıtlaSil
  19. handancım sanki bu kotun zaten etek olmak istiyormuş gibi görünüyor
    o nakış detayı falan etek zerafetinde
    yaptığın iş çok zor biliyorum çünkü denemiştim
    fermuarın bitiş noktasına potluk bırakmadan dikişi tam getirmek beni yormuştu
    üstelikde harika fotoğraflamışsın
    tebrik ediyorum seni handancım
    iiki varsın :)

    YanıtlaSil
  20. ben bunu yapabilsem giymeye kiyamam inan olsun :) ellerinize saglik :)

    YanıtlaSil
  21. Vallahi harika canım ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  22. pes diyorum, harika olmuş, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  23. ellerine sağlık.çok yakışmış:)

    YanıtlaSil
  24. Wavvv...Süper olmuş,eline sağlık,güle güle giy...http://benbuara.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  25. DIKIS VE DIY: çok teşekkürler.
    Melislicious: Melis’ciğim çok teşekkür ederim.Yok canım senin fotoğrafların kadar güzel olamaz. Güzel görüşün için çok teşekkür ediyorum.
    PINAR SAKİN ÇALĞAN: Pınar Hanım, olsun bir dahakini bu şekilde yaparsınız;) Sevgiler.
    coletté: Çok teşekkür ederim:).
    nurtenbegendi.blogspot.com: Güzel önerileriniz için çok teşekkür ederim, hakikkatten düşününce aslında nasıl da birbirinden farklı uygulanabilir projeler olduğunu fark edebiliyoruz. Çok teşekkürler;).
    Nilgün Sözveren: çok teşekkürler.
    elifinterazisi: Elif hanım tabiki sevinirim:)
    Türkan: Türkan Hanım, sizin de verdiğiniz birbirinden güzel öneriler için çok teşekkür ederim.
    herşey tadında: teşekkürler:)
    Başak: Çok teşekkürler.
    ozax (özlem): beğenmenize sevindim. Teşekkürler.
    PEMBEMAVİ ❤: çok teşekkürler.
    mevlüde Turk: Çok teşekkürler sevgili Mevlüde Hanım.
    Nurdan Kanber: Çok teşekkür ederim Nurdan Hanım. O ayrıntı benim de çok hoşuma gitmişti
    mevlüde Turk: Çok teşekkür ederim bu güzel öneri için de;)
    suhuba: Çok teşekkürler.
    ANTİGONE:Çok teşekkürler.
    birmavimbirpembem: Teşekkür ederim.
    Meşgul Anne:Çok teşekkür ederim. Size ileriki yayınlarda bir önerim olacak önümüzdeki yayınlardan birinde..
    Tulay Demirbas: Hakikatten Sevgili Tülay, gerçekten de etek olmayı istiyormuş bu:).
    Gulcin: Çok teşekkür ederim.
    Pınarın Dünyası: Beğenilmesi beni sevindirdi.teşekkürler.
    Noblesse: Sizin güzel çalışmalarınızın yanında sönük kalsa da idare eder;)) Sevgiler.
    ayseldogan: Çok teşekkürler.
    Zübeyde Ü.: Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  26. heyyy ttalım sahaneısn demekten ben yoruldum sen yenı ısler ytapmaktan yorulmadın...bana da yardım edermısınnnnnn ...cok sekerısn ya hayranlıkla ızlıyorum:)

    YanıtlaSil
  27. Ayyy süper olmuş hiç belli değil sanki direk etek olarak dikilmiş :)
    Ama bende hiç beceri yok 2 sene kumaş aldım bluz yapıcam diye hala duruyorlar :)

    YanıtlaSil
  28. tek kelimeyle SÜPER olmuş.harikasın valla.çok beğendim.hem çok yakışmış sana.güzele ne yakışmaz ki?

    YanıtlaSil
  29. Hiiiiii ne guzel bir blog bu boyle
    Ben de en kisa zamanda deneyecegim dee basarabilecek miyim
    Onu bilemiyorum :)
    Takibimdesin

    Ben de beklerim
    Vee operim
    :)
    www.deniztamturk.com

    YanıtlaSil
  30. pantalonunuz etek olmak istiyormuş resmen :) o kadar güzel o kadar kullanışlı olmuş.size de yakışmış :) yazınızı çok beğendim :)

    YanıtlaSil
  31. Çok güzel olmuş,eline sağlık.Genelde bu tip projeler gördüm ama onlarda fazlalık kısımlar alınmamıştı.Bu haliyle şahane olmuş,iyi günlerde kullan.

    YanıtlaSil
  32. Cok guzel olmuş okadar ki ben de denemek istedim ama sizinki gibi olmadı tabı, 3. Resimde eteği serip ön ve arka kısımdan kesıyorsunuz ya nerden baslayacgınızı ve nekadar keseceğinizi nasıl belirliyorsunuz?? Tesekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Hanım, merhaba, aşağı etek ucundan başlıyorum kesmeye, cetvelden de belki anlaşılacağı üzere yaklaşık olarak ön fermuarın alt noktasına denk gelecek şekilde kesiyorum öndende, arkadanda, yan olarak fotoğrafladığım için belli oluyordur dikkatli incelerseniz, bununla birlikte, yine bu çok önemli olmuyor arka kısım için çünkü kemer kısmına kadar tamamen söktüğümüzde içteki fazlalıkları görebiliyoruz ve onları kesip temizleyip içine kıvırıyoruz, bunu nasıl belirliyoruz derseniz şüphesiz basen genişliğimiz ölçüsünde olursa daha iyi olur. Ama yok ben geniş severim derseniz fazlalıklar konusunda çok titizlenmeye gerek yok. Öte yandan bu tarz kalıpsız çalışmalar ne yazık ki çok fazla dene yanıl yöntemiyle ilerliyor, eminim siz de tam istediğiniz gibi yaparsınız. Ev makinelerinden ziyade sanayi tipi makinelerle daha iyi sonuç alınabilir elbette benim kullandığımda ev tipi bir makine. Sevgiler.

      Sil
  33. Günaydın;
    Hep söylüyorum, bu işler yetenek meselesi. Pinteres'ten yüzlerce bu tür şeyleri pano haline getirdim, zira bende çok seviyorum. Fakat sadece panolarda duruyorlar, yetenek olmayınca olmuyor. Yeteneğinizin kıymetini bilin, ellerinize sağlık, keşke biraz ucundan dikiş dikebilseydim. Bazen dışarıdan alırken ödediğimiz paralara acıyorum.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  34. Buenos dias
    De que idioma puedo traducir estas fantasticas instrucciones.
    Mil gracias....son geniales

    YanıtlaSil
  35. Ellerine sağlık bende yapmak istiyorum ama becerebilirmişim bilmiyorum

    YanıtlaSil