26 Ağustos 2017 Cumartesi

Dev Cepli, Kolay Ponponlu Şort

   Merhaba,


Elimde yayınlamayı  atladığım, koşuşturmacadan unutulan işler var(aslında o kadar çok ki). Şu an yayınladığım kolay şort  ve mayo dikimi de bunlardan biri (bir sonraki yayın mayo dikişi olacak).  
Geçen sene tam da bu zamanlar yaptığım kolay ponponlu şort ; beli lastikli basit bir  çalışma. Özellikle dikişe yeni başlayanlar için kalıp aramadan  evdeki bir pantolonla da çıkartılabilecekleri işlerden. Ben de yine kendi diktiğim bir tulumun alt kalıbını kullandım.



Geçen yıl geç tarihlerde çıktığım tatilim için, bir de böyle koyu renk bir şort dikmek istedim. Çok hızlı dikilip valize yerleştirdiğim için ütüsü de biraz hızlı oldu ! Çok güzel açılmadı. Ancak ben yine de yola çıkmadan şansımı deneyip son kareyi de aldım. Fazla ışıktan dolayı istediğim gibi yansıtamamıştım.


Kalıbı için yine kendi diktiğim bir tulumumun pantolon kalıbını kullandım. Kalıp için ince poşet (büyük çöp poşetini keserek) kullandım.



Bu rengarenk ponponlar siyah bir şortu canlandırmak için çok uygundu. Pembe, sarı ve lila rengi kullandım.


Şortu biraz daha canlandırmak için ikinci olarak dev büyüklükte cepler kullanmak istedim ve cebi de daha hareketlendirmek için iki parçadan dikilmiş görüntüsü verdim; cift dikiş kullandım. Cep ağzını çift dikiş yapıp diğer kısımları teyelliyoruz. Çünkü cebimizi şort ile birleştirip dikerken cep ağzını zaten çevirdiğimiz için dikmiyoruz!..




 Cepleri rahat dikebilmeniz için, şortun yan dikişleri dikilmeden önce, cepleri dikmeniz gerekiyor! Önce teyelleyip sonra da cep ağzı hariç dikiyoruz.



 Şortun yan dikişleri en son diktiklerimden, ardından bel kısmını içine kıvırarak lastik geçirdim. Bu arada bu şort ne çok bol ne de dar!.. Kalıbı çıkartırken en başından ne istediğinize karar vermelisiniz.


Paça kısmına da ponponları dikip şort dikişini tamamladım. 

Çok iyi dikiş bilmeyenlerin de kesinlikle cesaret edebileceği bir çalışma bence. 

Mayo dikişi bir sonraki yayında..
Sevgiler.

1 yorum: